Burton lanserar solglasögonmärke i Sverige

Om klädmärket American Apparel ritade solglasögon, så skulle de kanske se ut som Anon Optics (American Apparel säljer i och för sig solglasögon i sin online-shop, dock är de inte deras egen design utan ”deadstock”: uppköpta från nerlagda affärer och lager i Kanada och Usa)? Så tänker jag vid första titten på Anon Optic:s hemsida och bilderna som kommer mejlledes från PR-agenturen A World Beneath i Stockholm.  Lagom till våren släpps den nya kollektion med solglasögon i flera olika färger. Bakom konceptet står snowboardmärket Burton, och idén bakom glasögonbågarna är enkelt: välj bara din favoritfärg och modell, resten behöver du inte bekymra dig om. Burton tar med sig sin mångåriga kunskap inom skid- och solglasögonstillverkning: bland annat skyddar solglasögonen mot reflekterande solljus från både snö och vatten och är behandlade med polykarbonat som skyddar mot repor. Och för dig som inte planerat att ge dig ut på havet eller kasta dig utför i pisten till våren, fungerar glasögonen lika bra mot stadssolen. Dessutom tål de att ligga löst i handväskan och skramla och passar perfekt när sand från stranden hamnar inuti strandväskan, eller bara när du vill ha en kul streetmode-inspirerad accessoar till vårens kläder. Finast är modellen Burnout med tonade glas.

hollyweird

Modell Hollyweird från Anon Optics.

fletch

 

Modell Fletch.

burnout

Modell Burnout.

Lämna en kommentar

Filed under Damkläder, Herrkläder

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s