Odd Molly öppnar konceptbutik

Mässingsdetaljer, regn av kedjor, knypplad järnspets, ett gyllene tak och en skimrande kristallkrona? Det är några av inredningsdetaljerna i butiken när det svenska klädmärket Odd Molly öppnar den första konceptbutiken i Sverige i februari. Märket, som grundades 2002 av kreative chefen Per Holknekt och designansvarig Karin Jimfeld-Ghatan, säljs av 1600 återförsäljare runtom i världen och nu är det alltså dags för den första egna butiken att slå upp portarna på Humlegårdsgatan i Stockholm. 

Tove Sjöberg och Hedvig Andersson heter inredningsarkitekterna från BSK Arkitekter som fått det prestigefyllda uppdraget att förmedla den fysiska platsen och känslan av Odd Molly. 

– En alldeles unik och personlig butik vill vi skapa, både lyxig och härlig men med en egen särart – i samklang med varumärket Odd Molly, säger Tove Sjöberg, inredningsarkitekt från BSK Arkitekter, om butiken.

Och kläderna då? Så här säger designansvariga Karin Jimfeld-Ghatan om Odd Molly:

– Man ska våga vara sig själv i våra kläder. Vi följer inte trender, vi vill skapa kläder som du sätter på dig en söndagsmorgon. 

Så, för att se mer av Odd Mollys feminina och stundtals hippieinspirerade kläder i vår, besök Humlegårdsgatan 13 från februari 2009!

molly1Klänning ur Odd Molly:s vårkollektion för 2009 hos Scandinavian Pressroom.

molly12Virkad klänning i gult, 2009:års färg enligt färgbyrån Pantone.

1 kommentar

Filed under Damkläder

One response to “Odd Molly öppnar konceptbutik

  1. Pingback: Invigning Odd Molly konceptbutik « Stilakuten – om klädmode, shopping och populärkultur

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s