Om popup-butiker

 

bild-11

 

Pop up-stores kallas de, tillfälliga butiker där en designer eller ett märke har chans att visa upp sina plagg under en begränsad tid innan butiken stänger igen och flyttar vidare till nästa adress eller stad. Fenomenet, som började med Comme Des Garçon:s Guerillabutiker 2004, är i dagens svajiga ekonomiska tider högaktuellt och många modemärken har insett bland annat de ekonomiska fördelarna med att husera i tillfälliga butikslokaler. Nyligen öppnade svenska Cheap Monday en pop up-butik för den nya klädlinjen WKND i Los Angelesbutiken Choose, och det München-baserade märket Clemens en August säljer sina kollektioner genom att åka på turné och tillfälligt hysa in sina kläder hos olika gallerier och museer. Kanske är butikerna ett sätt att tillfredsställa en allt rastlösare kund, vi lär se mer av dem framöver tror Stilakuten!

Bild: Clemens en August. Kläder ur vår- och sommarkollektionen för 2009.

Lämna en kommentar

Filed under Damkläder

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s