Laddat på modet

bild-31I Aprilnumret av Harper’s Bazaar syns Gisele Bündchen bärandes ett gevär över axlarna. Komiskt, kan man tycka – vad har gevär i ett modejobb att göra? Bilden är fotograferad av Peter Lindbergh, och får mig att tänka på den svenska sångerskan Jenny Wilson:s skivomslag för ”Hardships”, se omslaget här. Är gevär den senaste stylingdetaljen, och vad är trenden i så fall symtomatisk med? Kanske överlevnadskvinnan, som vi även ser mer av längre fram i höst bland annat hos Prada, läs mitt tidigare inlägg om visningen här.

3 kommentarer

Filed under Modefoto

3 responses to “Laddat på modet

  1. Ayla

    hej!
    det är faktiskt en replika på en bild från 68´ i Vouge, där modellen är Veruschka och YSL-klänningen gjordes i ett enda exemplar enbart för det jobbet som en uppföljning på hans Africa-kollektion som kom 67´.
    alltid varit en av mina favoritbilder! skulle älska att få tag i en liknande klänning…..
    kram

  2. stilakuten

    Hej Ayla!

    Tack för kommentaren och upplysningen! Den bilden skulle jag vilja se, Veruschka är ju så vacker. Har du den? Måste titta närmare på Africa-kollektionen från YSL.
    Kram Anna

  3. jag blev påmind om min jakt på tunikan/klänningen så jag letade upp bilden och skrev om den på min hemsida, så gå in o kolla!
    kram!

Kommentera

