Dagens boktips: Doktor Romand

En god vän till mig har länge tipsat mig om att jag ska läsa Doktor Romand av Emmanuel Carrère. Och jag har letat, försökt beställa den på Hedengrens Bokhandel men den går inte att få tag på – slut på förlaget. I går var jag på drink hos min vän och fick låna hans exemplar, och vågar mig nu på att tipsa om den redan innan jag läst den. Min kompis har bra smak, dessutom är storyn baserad på en sann berättelse om en man med dubbla identiteter. Spännande!

A good friend of mine has for a long time recommended me to read Doctor Romand by Emmanuel Carrère. I’ve been trying to buy it but even the bookstore Hedengren’s in Stockholm has ran out of stock. So yesterday I borrowed my friends book when we met for a drink at his place. I dare to recommend it even without have read it – my friend has good taste and the plot is based on a true story about a man with double identities. Exciting!


Lämna en kommentar

Filed under Diverse

Kommentera

